Strona główna » Katedra Informatyki Ekonomicznej
Aktualności
Aktualizacja: Piątek, 05 stycznia 2018 roku, godz. 08:21
Oferta seminariów dyplomowych dla studentów studiów stacjonarnych drugiego stopnia w roku akademickim 2017/18 »
Data publikacji: Poniedziałek, 15 stycznia 2018 roku

W dniach 19-22 stycznia 2018 r. odbędą się zapisy studentów na seminaria dyplomowe rozpoczynające się w drugim semestrze studiów II stopnia.

Na specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie seminaria magisterskie będą prowadzić:

  • prof. dr hab. Stanisław Wrycza
  • dr Danuta Gaik-Pokojska
  • dr Anna Lenart

Opis tematyki planowanych seminariów znajduje się w zakładce "Seminaria"

Publikacja dr Michała Kuciapskiego w prestiżowym czasopiśmie »
Data publikacji: Czwartek, 04 stycznia 2018 roku

Miło nam poinformować, że dr Michał Kuciapski z Katedry Informatyki Ekonomicznej, jest autorem  opublikowanego artykułu pt. „A model of mobile technologies acceptance for knowledge transfer by employees”, na łamach prestiżowego czasopisma „Journal of Knowledge Management” 2017, Volume 21, Issue 5, pp. 1053-1076 (http://www.emeraldinsight.com/toc/jkm/21/5) – Impact Factor (2016) = 2,053; Impact Factor (2016) 5-letni = 3,293.

W  publikacji tej zaproponowano i zweryfikowano model, określający czynniki akceptacji technologii mobilnych przez pracowników dla transferu wiedzy, który opracowany został na podstawie badań ankietowych 371 pracowników z 21 sektorów.

Projekt Wydziału Prawa i Administracji przygotowany wspólnie z Wydziałem Zarządzania dofinansowany przez RPO WP »
Data publikacji: Czwartek, 04 stycznia 2018 roku

Z przyjemnością informujemy, że projekt Wydziału Prawa i Administracji przygotowany wspólnie z Wydziałem Zarządzania UG pt. "Stań się konkurencyjny z UG - podnosimy kwalifikacje w małych i średnich przedsiębiorstwach" został wybrany do dofinansowania  w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Celem projektu jest poprawa sytuacji na rynku pracy 776 mieszkańców województwa pomorskiego, pracowników MŚP, osób w wieku aktywności zawodowej, poprzez realizację studiów podyplomowych oraz szkoleń.

Uczestnicy Projektu, w zależności od potrzeb oraz poziomu wykształcenia, będą mogli wybrać jedną z form wsparcia: studia podyplomowe z zakresu prawa spółek, prawa własności intelektualnej, o tematyce finansowo - podatkowej lub związane z zarządzaniem projektami IT, szkolenia ICT (ECDL, CISCO) bądź kursy językowe.

Okres realizacji projektu: czerwiec 2017 r.– luty 2020 r.

Całkowita wartość projektu: 1 918 136,11 zł

W dniu 29 czerwca 2017r. rozpoczął się proces rekrutacji na pierwsze edycje studiów podyplomowych i szkoleń. Uczestnikami projektu mogą być osoby zatrudnione w mikro, małych lub średnich przedsiębiorstwach, przedsiębiorstwach ekonomii społecznej i przedsiębiorstwach społecznych  mieszkające lub pracujące na terenie województwa pomorskiego. Uruchomienie pierwszych studiów i szkoleń, zależnie od rodzaju, zaplanowano na początek roku akademickiego 2017/18.

Zespół projektu:
Kierownik projektu: dr hab. Joanna Kruczalak Jankowska, prof. UG
Koordynator / Główny wykonawca studiów podyplomowych „Zarządzanie projektami UG” oraz szkoleń ECDL i szkoleń CISCO -  prof. dr hab. Stanisław Wrycza
Koordynator / Główny wykonawca studiów podyplomowych „Prawo własności  intelektualnej i prawa nowych technologii” – dr hab. Maciej Barczewski, prof. UG - więcej informacji
Koordynator/  Główny wykonawca studiów podyplomowych „Prawo spółek” – dr Bartłomiej Gliniecki - więcej informacji
Koordynator/ Główny wykonawca studiów podyplomowych „Finanse w MŚP” – dr Przemysław Panfil
Koordynator projektu ds. realizacji – mgr inż. Jolanta Mrozek – kontakt: jolanta.mrozek@prawo.ug.edu.pl, +48 58 523 29 34

Oferowane formy wsparcia:

Studia podyplomowe:

Osoby zainteresowane studiami podyplomowymi zapraszamy do kandydowania poprzez system informatyczny – link: www.podyplomowi.irk.ug.edu.pl do 15.09.2017.
Dalsza procedura rekrutacji – zgodnie z Regulaminem rekrutacji i udziału w projekcie.

Szkolenia:

Osoby zainteresowane szkoleniami prosimy o składanie dokumentów rekrutacyjnych osobiście lub pocztą (podpisane oryginały) w Biurze Projektu, pok. 2081 do 30.09.2017.
Deklaracja zgłoszeniowa: plik PDF / plik WORD
Oświadczenie: plik PDF

Artykuł naszych pracowników w prestiżowym czasopiśmie ,,Information Systems Management” »
Data publikacji: Czwartek, 04 stycznia 2018 roku

Miło nam poinformować, że dzięki wspólnym pracom badawczym pracowników Katedry Informatyki Ekonomicznej oraz Katedry Statystyki, Wydział Zarządzania UG wzbogacił swój dorobek o publikację w prestiżowym czasopiśmie z ministerialnej listy A. Czasopismo "Information Systems Management" (Taylor & Francis, Impact Factor 1,496) opublikowało artykuł prof. dr hab. Stanisława Wryczy, dr Bartosza Marcinkowskiego i mgr Damiana Gajdy pod tytułem "The Enriched UTAUT Model for the Acceptance of Software Engineering Tools in Academic Education", w którym zaproponowano i zweryfikowano autorskie rozwinięcie modelu akceptacji technologii UTAUT (Unified Theory of Acceptance and Use of Technology). UTAUT to jeden z najbardziej uznanych teoretyczno - metodologicznych paradygmatów w dyscyplinie naukowej Informatyka Ekonomiczna.

W badaniu brało udział 196 respondentów. W konsekwencji, przyszli profesjonaliści IT dysponują doskonalszymi metodami doboru narzędzi wspomagających proces tworzenia systemów informatycznych, najlepiej spełniających rzeczywiste potrzeby zespołów projektowych. Elektroniczna wersja artykułu dostępna jest pod adresem:

 http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/10580530.2017.1254446

Odbyło się EuroSymposium 2017 na jubileusz 50-lecia Gdańskiej Informatyki Ekonomicznej »
Data publikacji: Czwartek, 04 stycznia 2018 roku

Pod koniec września br. w Katedrze Informatyki Ekonomicznej Wydziału Zarządzania odbyło się The Xth Eurosymposium. Jak co roku, współorganizatorami tego wydarzenia byli Special Interest Group on Systems Analysis and Design of Association for Information Systems (AIS), PLAIS – Polish Chapter of AIS oraz Katedra Informatyki Ekonomicznej UG. Tegoroczne Eurosymposium’2017 odbywało się pod auspicjami Komitetu Informatyki Polskiej Akademii Nauk. Eurosymposium 2017 wiązało się również z jubileuszem 50-lecia informatyki ekonomicznej w Uniwersytecie Gdańskim.

Temat Eurosymposium’2017 brzmiał: Information Systems – Research, Development, Applications, Education. W ramach Eurosymposium odbyły się trzy sesje tematyczne: Data Analytics, Web based Information Systems oraz Information Systems Development. Referat programowy (keynote speech) pt. The Bayeux Tapestry of Information Systems został wygłoszony przez Prof. Franka Landa (laureat AIS LEO Award and Fellowship of AIS) oraz Prof. Chrisanthi Avgerou z London School of Economics.

Podczas konferencji swoje referaty wygłaszali również przedstawiciele ośrodków akademickich z 10 krajów – Czech, Ekwadoru, Hiszpanii, Kanady, Niemiec, Portugalii, Serbii, Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Polski.

Materiały z konferencji zostały opublikowane w prestiżowej serii Lecture Notes in Business Information Processing wydawnictwa Springer Science.

Uczestnicy Eurosymposium’2017

Inauguracja Eurosymposium’2017 – Dziekan Wydziału Zarządzania UG prof. M. Szreder

Wideokonferencja – prof. F. Land oraz prof. Ch. Avgerou  z London School of Economics

Sesja plenarna – prof. V. Repa z Uniwersytetu Ekonomicznego w Pradze oraz prof. S. Wrycza z UG, przewodniczący Komitetu Programowego konferencji

Dyskusja podczas sesji plenarnej – prof. Mariia Rizun, prof. Vera Meister oraz prof. S. Wrycza

Sesja plakatowa

Uczestnicy podczas sesji plenarnej

Eurosymposium'2017 pod patronatem Komitetu Informatyki Polskiej Akademii Nauk »
Data publikacji: Czwartek, 04 stycznia 2018 roku

 

EUROSYMPOSIUM'2017 POD PATRONATEM

KOMITETU INFORMATYKI POLSKIEJ AKADEMII NAUK

Komitet Informatyki Polskiej Akademii Nauk przyznał swój patronat EuroSymposium'2017. Komitet przyznaje patronaty uznanym, międzynarodowym konferencjom informatycznym, odbywającym się w Polsce. . EuroSymposium'2017 odbywa się w związku z Jubileuszem 50-lecia gdańskiej  informatyki ekonomicznej. Jubileuszowa formuła wyrażona jest w 24 językach -  http://eurosymposium.eu/

Na tegoroczne Eurosymposium zgłoszono 44 referaty z 15 krajów. Program Committe i wydawca materiałów - Springer, przyjęło trudny próg akceptacji - ok. 22 % i na to jednodniowe spotkanie naukowe  ostatecznie, w wyniku procesu recenzowania,  zaakceptowano 10 referatów. Keynote Speech pt. "The Bayeux tapestry of Information Systems" wygłoszą  uznane międzynarodowe autorytety w dziedzinie informatyki ekonomicznej  - Prof Frank Land i Prof. Chrisanthi Avgerou z London School of Economics.

                                                

Więcej informacji na stronie: http://wzr.pl/kie/index.php?str=301&info=1302

STUDIA Z PRZYSZŁOŚCIĄ - Aplikacje Informatyczne w Biznesie - specjalność na kierunku Informatyka i Ekonometria »
Data publikacji: Czwartek, 04 stycznia 2018 roku

                 

STUDIA „ APLIKACJE INFORMATYCZNE W BIZNESIE”

LAUREATEM OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU I PROGRAMU AKREDATYCYJNEGO

„STUDIA Z PRZYSZŁOŚCIĄ”

 

STUDIA LICENCJACKIE O UKIERUNKOWANIU PRAKTYCZNYM:

Solidnie przygotowują do wykonywania zawodów: programisty i programisty aplikacji mobilnych.

Program: http://aib.ug.edu.pl/informatyka/wp-content/uploads/2016/03/Program.pdf

- Kadra: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Informatyki Ekonomicznej UG, praktycy, programiści i trenerzy firm consultingowych, wykładowcy zagraniczni.

- Na ostatnim roku - studia dualne: w każdym tygodniu roku akademickiego dwa dni zajęć na uczelni i trzy dni praktyki w firmie IT.

- Studenckie koła naukowe: znakomite sukcesy kół: E-xpert i Lider w międzynarodowych studenckich konkursach informatycznych, MS Imagine Cup oraz AIS Student Chapter Competition

- Współpraca z Panelem Partnerów Biznesowych przy specjalności AiB, złożonym z kilkudziesięciu pomorskich i międzynarodowych firm sektora  IT, w których odbywają się praktyki studenckie.

 

 

STUDIA MAGISTERSKIE O UKIERUNKOWANIU OGÓLNOAKADEMICKIM:

 

Solidnie przygotowują do wykonywania zawodów: Analityk,  projektant i konsultant systemów klasy ERP, architekt, analityk i projektant systemów informatycznych i baz danych, menedżer zespołów i firm IT

 Program: http://aib.ug.edu.pl/informatyka/wp-content/uploads/2016/07/AiB_MSUv2.pdf

- Kadra: Pracownicy naukowo-dydaktyczni Katedry Informatyki Ekonomicznej UG, praktycy, programiści i trenerzy firm consultingowych, wykładowcy zagraniczni.

- Na ostatnim semestrze studia dualne: w każdym tygodniu roku akademickiego dwa dni zajęć na uczelni i trzy dni praktyki w firmie IT.

- Studenckie koła naukowe: znakomite sukcesy kół: E-xpert i Lider w międzynarodowych studenckich konkursach informatycznych, MS Imagine Cup oraz AIS Student Chapter Competition

- Współpraca z Panelem Partnerów Biznesowych przy specjalności AiB, międzynarodowym konsorcjum SAP University Alliances oraz firmą ThyssenKrupp, oddział w Gdańsku.

 

STUDIA „ APLIKACJE INFORMATYCZNE W BIZNESIE”

LAUREATEM OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU I PROGRAMU AKREDATYCYJNEGO

„STUDIA Z PRZYSZŁOŚCIĄ”

W II edycji Ogólnopolskiego Konkursu i Programu Akredytacyjnego „Studia z Przyszłością” - specjalność „Aplikacje Informatyczne w Biznesie (AiB)” , na kierunku Informatyka i Ekonometria na WZ UG (studia II stopnia), prowadzona przez Katedrę Informatyki Ekonomicznej według autorskiego modelu dydaktycznego prof. Stanisława Wryczy - uzyskała Certyfikat i Znak Jakości „Studia z Przyszłością”. Poszczególne, konkursowe programy studiów oceniało niezależne od siebie 3 ekspertów – członków komisji: eksperci reprezentujący środowisko akademickie, środowisko gospodarcze oraz reprezentujący organy statutowe Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, organizatora Konkursu. 

W programie „Studia z Przyszłością” Certyfikaty uzyskują kierunki i specjalności wyróżniające się na rynku potencjałem innowacyjnym i modelem dydaktycznym, akceptującym rolę umiejętności praktycznych i kompetencji społecznych. Komisja Ekspertów nagradza kierunki i specjalności znakomicie dostosowane do wyzwań współczesnego rynku pracy i oczekiwań interesariuszy zewnętrznych uczelni. Wyniki Konkursu ogłoszono oficjalnie podczas uroczystej Gali Finałowej w Sali Balowej Pałacu Tyszkiewiczów w Warszawie.

Program odbywa się pod patronatem  m. in.  Telewizji Polskiej i  Polskiej Agencji Prasowej oraz pod patronatem honorowym  Fundacji Polskiej Akademii Nauk, Konfederacji Lewiatan, Europejskiego Parlamentu Młodzieży, Fundacji Przedsiębiorczości i Rynku Pracy oraz Fundacji na Rzecz Kultury Akademickiej.

Specjalność Aplikacje Informatyczne w Biznesie uzyskała też Certyfikat Nadzwyczajny i Statuetkę Lider Jakości Kształcenia, które otrzymały nieliczne kierunki studiów i specjalności, które uzyskały najwyższą liczbę punktów rankingowych w Konkursie.

Statuetka Lider Jakości Kształcenia dla specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie

Certyfikaty Studia z Przyszłością oraz Lider Jakości Kształcenia dla specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie

Certyfikat Nadzwyczajny Lider Jakości Kształcenia dla specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie

Certyfikat Studia z Przyszłością dla specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie

Jak powiedziała w swoim wystąpieniu inaugurującym Galę Finałową  Prezes Zarządu Fundacji Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego, Pani  Grażyna Kaczmarczyk: „Realizując takie kierunki studiów, mogą  być Państwo dumni, że tworzą akademicką elitę – że reprezentują Państwo jednostki prowadzące obiektywnie najlepsze, najnowocześniejsze studia w Polsce. Studia zasługujące na najwyższe oceny z uwagi na ich innowacyjność, pionierstwo, nieszablonowość oraz – co równie ważne – najwyższą jakość kształcenia”.

Laureaci Konkursu z Certyfikatem i Znakiem Jakości „Studia z Przyszłością”

Prof. Stanisław Wrycza z Certyfikatem Nadzwyczajnym i Statuetką  „Lider Jakości Kształcenia”

 

Specjalność Aplikacje Informatyczne w Biznesie (AiB) została uruchomiona dzięki realizacji i wsparciu finansowemu w ramach Projektu z Funduszy Europejskich. Od roku akademickiego 2016/2017 specjalność ta jest prowadzona na studiach stacjonarnych licencjackich i magisterskich. Studia licencjackie Aplikacje Informatyczne w Biznesie zostały wyróżnione w konkursie Inteligentne Specjalizacje Pomorza.

 

http://drg.pomorskie.eu/documents/102005/129070/broszura/06625c62-965e-40a3-b829-48cb6b866218

 

 

 

Międzynarodowy sukces studentów specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie z WZ UG »
Data publikacji: Czwartek, 04 stycznia 2018 roku

Międzynarodowy sukces studentów

specjalności Aplikacje Informatyczne w Biznesie z WZ UG

 

System o nazwie Safe Net (SNet) opracowany przez zespół studentów Uniwersytetu Gdańskiego w składzie: Miłosz Waszewski, Sebastian Szymański i Adrian Świszcz, zajął III miejsce w międzynarodowym konkursie informatycznym „Association for Information Systems Student Chapters 2017”, w kategorii „Bright ICT Innovation Contest”. Finał konkursu  odbył się w dniach od 13 do 15 kwietnia 2017 roku, w  Brigham Young University, w stanie Utah, w Stanach Zjednoczonych.

Zaprezentowane w trakcie finałów rozwiązanie SNet przyczynia się do bezpieczniejszego korzystania z Internetu. System SNet jest aktywnym rozszerzeniem dla przeglądarek internetowych, oceniającym bezpieczeństwo odwiedzanych stron internetowych. W trakcie wejścia na witrynę weryfikowane jest zastosowanie protokołu bezpieczeństwa oraz jej rating, zgodnie z tworzoną przez użytkowników rozwiązania bazą danych. Stosowne informacje, zawierające dane o ratingu strony wraz z liczbą osób, które wystawiły jej negatywną i pozytywną ocenę, ze wskazaniem występujących typów zagrożeń (np. fałszywa reklama, malware czy niebezpieczne skrypty), są wyświetlane jako okno typu popup. Pozwala to osobom korzystającym z przeglądarek uzyskać szybko informacje o potencjalnych niebezpieczeństwach wynikających z przeglądania poszczególnych witryn. Opracowany przez studentów plugin zintegrowany z modułem społecznościowym pozyskiwania informacji, pozwala na bieżąco agregować doświadczenia użytkowników. Poprzez dodatek do przeglądarek, szybko i łatwo mogą oni oceniać aktualnie przeglądane witryny, wystawiając im pozytywną lub negatywną opinię wraz z uzasadnieniem.

Twórcy systemu są studentami - członkami Koła Naukowego Systemów Informatycznych E-xpert (www.e-xpert.pl) oraz Association of Information Systems Student Chapter of University of Gdansk (AIS SC UG, ais.ug.edu.pl), których opiekunem jest dr Michał Kuciapski. Koło Naukowe E-xpert funkcjonuje przy Katedrze Informatyki Ekonomicznej Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, prowadzącej studia, Aplikacje Informatyczne w Biznesie, wyróżnione ostatnio w ogólnopolskim Konkursie „Studia z Przyszłością” jako Lider Kształcenia.

Wyjazd na finał konkursu był możliwy dzięki wsparciu, otrzymanemu od: PSSE (Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna), GPNT (Gdański Park Naukowo-Technologiczny), Prorektora ds. Studenckich UG, Dziekana Wydziału Zarządzania UG, Prodziekan ds. Studenckich i Współpracy z Zagranicą Wydziału Zarządzania oraz Koła Naukowego E-xpert.

                       

Potrzebujesz pomocy? Uderz w zegarek. Aplikacja gdańskich studentów nagrodzona (http://www.tvn24.pl) »
Data publikacji: Piątek, 05 stycznia 2018 roku
Finał obozu innowacyjności „Talent w portfolio elektronicznym” »
Data publikacji: Poniedziałek, 08 stycznia 2018 roku

13 grudnia 2017 r. na Wydziale Nauk Społecznych z udziałem dr. hab. Arnolda Kłonczyńskiego, profesora nadzwyczajnego, Prorektora ds. Studenckich oraz dr. hab. Tadeusza Dmochowskiego, profesora nadzwyczajnego, Dziekana WNS odbyła się sesja „pitching”, która wyłoniła zwycięzców IV już edycji obozu innowacyjności na UG. Sędziami finału byli:

  • Marta Siudak, HR Generalist, Kemira Gdańsk Sp. z o.o.
  • Anna Noszczyńska, specjalista HR, BZ WBK S.A.
  • Dorota Porażka, wiceprezes DORADCA Consultants Ltd., Huthwaite International
  • Przemysław Majewski, prezes Dlabs Sp. z o.o.
  • Magdalena Zawodny-Barabanow, Wydział Spraw Społecznych, Urząd Miasta Gdańska
  • Beata Karpińska-Musiał, Instytut Anglistyki i Amerykanistyki, koordynator programu tutoringu, Uniwersytet Gdański. 

Wyzwanie rzucone uczestnikom Innocampu polegało na zaprojektowaniu innowacyjnego e-portfolio, które posłuży zarówno utalentowanym studentom, uczelniom jak i pracodawcom do tego, aby trafnie rozpoznawać, skutecznie wspierać i zagospodarowywać talent. Interkulturowe grupy pracowały pod okiem specjalistów z Politechniki Turku (Finlandia), Uniwersytetu Hiroszima (Japonia) oraz Politechniki w Singapurze. Zwycięska grupa to:

  • Dorota Lewandowska, Wydział Filologiczny
  • Małgorzata Lewandowska, Wydział Nauk Społecznych
  • Magdalena Reszka, Wydział Ekonomiczny
  • Krzysztof Orłowski, Wydział Zarządzania (koła naukowe Lider i Ekspert)
  • Paweł Cybulski, Wydział Zarzadzania (koła naukowe Lider i Ekspert)
  • Saheb Ali, Wydział Ekonomiczny (student International Business z Bangladeszu)

Obóz był częścią projektu „Akcja Inkubacja”, finansowanego przez Unię Europejską realizowanego przez Innocamp Poland we współpracy z WNS UG mającego na celu wypracowanie modelu współpracy uczelni z pracodawcami przy promowaniu i zarzadzaniu talentem. Autorką i kierownikiem projektu jest Magdalena Jagiełło-Rusiłowska.

Fot. Magdalena Jagiełło-Rusiłowska