XX JUBILEUSZOWA KONFERENCJA NAUKOWA z cyklu ZARZĄDZANIE WARTOŚCIĄ
PERSPEKTYWA KRYZYSU WARTOŚCI
KTO ZA TO ZAPŁACI?
Gdańsk – Sztokholm, rok 2022
OBSZARY PROBLEMOWE
1. PERSPEKTYWA EKONOMICZNA, FINANSOWA i PRAWNA KRYZYSU WARTOŚCI
- uwarunkowania makro i zmienność otoczenia prawnego jako destruktor wartości organizacji
- rola banków oraz funduszy inwestycyjnych w finansowaniu przedsiębiorstw
- globalne łańcuchy wartości (Global Value Chains)
- katalizatory i destruktory wartości na rynkach finansowych (w tym na rynku ubezpieczeniowym)
- finansowanie działań sektora publicznego (rządowego i samorządowego)
- restrukturyzacja w procesie odbudowy wartości
- innowacje w procesie budowania wartości
- metodyczne aspekty pomiaru wartości
- komercjalizacja badań naukowych jako narzędzie wzrostu wartości organizacji
- ochrona własności intelektualnej
2. PERSPEKTYWA JAKOŚCIOWA, SPOŁECZNA I ŚRODOWISKOWA ZARZĄDZANIA WARTOŚCIĄ
- zarządzanie jakością a zarządzanie wartością w warunkach ryzyka i niepewności
- uniwersalne i branżowe podejścia służące zapewnieniu i doskonaleniu jakości w organizacji
- działania samorządów i ich wpłwy na możliwości kreowania wartości przez przedsiębiorstwa
- nowe koncepcje i modele doskonałości (Business Excellence Models)
- kultura doskonałości jako wartość organizacji i sposoby jej pomiaru
- budowanie innowacyjności przedsiębiorstwa w świetle założeń zrównoważonego rozwoju
- tworzenie wartości wspólnej (Creating Shared Value) jako nowe podejście biznesowe
- raportowanie zintegrowane jako narzędzie komunikowania sposobu tworzenia wartości przez przedsiębiorstwo
- perspektywa przepływu wartości w łańcuchu wartości (Value Flow Analysis)
- wpływ zamian klimatycznych i polityki klimatycznej na kreowanie wartości przedsiębiorstwa
3. PERSPEKTYWA ORGANIZACYJNA, PROCESOWA I TECHNOLOGICZNA ODBUDOWY WARTOŚCI
- zarządzanie przez cele (MBO), zarządzanie procesowe a nowe paradygmaty w zarządzaniu
- wartość dodana przez Key Performance Indicators (KPIs) - w tym w szczególności dylematy doboru i wdrażania KPIs w przedsiębiorstwach zorientowanych na wartość
- innowacje organizacyjne w doskonaleniu procesów organizacji - innowacje (otwarte) w tym m.in. organizacyjne, procesowe i technologiczne w budowaniu wartości przedsiębiorstwa
- innowacje w komunikacji i w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- sieci przedsiębiorstw a wzrost wartości
- wpływ nowoczesnych technologii na wzrost wartości
- sektory nowej gospodarki - Przemysł 4.0