Strona głównaInneJaki kapitał i sprzęt jest Ci potrzebny, aby otworzyć własną siłownię?

Jaki kapitał i sprzęt jest Ci potrzebny, aby otworzyć własną siłownię?

Opublikowano

Najnowsze artykuły

Płatność subskrypcyjna – jak zwiększyć lojalność klientów?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego coraz więcej marek oferuje subskrypcje, a klienci chętnie z...

Co można robić po ekonomii? Przewodnik dla przyszłych absolwentów

Wchodzisz w świat ekonomii z nadzieją, że otworzy się przed Tobą wiele drzwi kariery?...

Jeśli Twoim marzeniem jest otwarcie własnej siłowni, musisz odpowiednio się do tego przygotować. Chcemy ułatwić Ci realizację tego przedsięwzięcia, dlatego tym razem wyjaśniamy, jakie sprzęty oraz kapitał będzie Ci potrzebny. Sprawdź nasze omówienie tych kwestii!

Sprzęty, które muszą znaleźć się na siłowni – wersja podstawowa

Musisz skomponować wyposażenie siłowni z myślą o różnych potrzebach potencjalnych klientów. Dzięki szerokiej gamie urządzeń oraz odpowiedniej przestrzeni do ćwiczeń przyciągniesz osoby o różnych preferencjach treningowych. Oto przykładowa lista podstawowych sprzętów.

  • Ławki treningowe przeznaczone do różnych ćwiczeń z hantlami i sztangami w strefie wolnych ciężarów.
  • Hantle o różnej wadze do ćwiczeń siłowych i wzmacniających.
  • Sztangi i talerze obciążeniowe niezbędne podczas ćwiczeń z wolnymi ciężarami.
  • Maszyny do wyciskania na klatkę piersiową i na nogi.
  • Bieżnie to podstawowe urządzenia do ćwiczeń cardio, niezbędne dla osób chcących poprawić wydolność organizmu.
  • Rowerki stacjonarne to alternatywa dla bieżni. W mniejszym stopniu obciążają stawy.
  • Orbitreki angażują zarówno dolne, jak i górne partie mięśniowe.
  • Maty do ćwiczeń służą do rozciągania i treningów z własnym ciężarem ciała.
  • Drążki do podciągania idealne do treningu górnych partii ciała.

Potrzebne sprzęty – wersja rozszerzona

Jeśli masz do dyspozycji większy budżet czy po prostu posiadasz już wymienione wyżej sprzęty, możesz wzbogacić swój zestaw sprzętów o następujące maszyny i akcesoria:

  • Brama do ćwiczeń na linkach, znana też jako cable crossover, przeznaczona do wielu ćwiczeń na górne partie mięśniowe.
  • Maszyny do treningu funkcjonalnego pozwalają na ćwiczenia z linkami i wyciągiem.
  • Trenażery wioślarskie do treningu całego ciała z naciskiem na plecy, ramiona i nogi.
  • Sztangi olimpijskie o dużej wytrzymałości, odpowiednie do osób trenujących z większym obciążeniem.
  • Stojaki na przysiady z asekuracją, przeznaczone do treningu siłowego.
  • Kettle idealne do dynamicznych ćwiczeń funkcjonalnych.
  • Maszyny do izolowanych ćwiczeń mięśni, w tym maszyny na bicepsy, tricepsy, przywodziciele i odwodziciele.
  • Steppery do treningu dolnych partii ciała i cardio.
  • Platformy do podskoków (boxy) służące do treningu plyometrycznego.
  • Piłki gimnastyczne, rollery, obręcze do pilatesu i gumy oporowe wykorzystywane w czasie rozgrzewki, ćwiczeń rehabilitacyjnych i rozciągania.

Kapitał potrzebny do otwarcia siłowni

Nie da się ukryć, że otwarcie siłowni wymaga sporych nakładów finansowych. Uznaje się, że koszty otwarcia średniej wielkości klubu fitness oscylują wokół kwoty 750 tysięcy zło­tych wzwyż. Jeśli nie dysponujesz wystarczającym kapitałem, możesz rozważyć kredyt bankowy, dotację z urzędu pracy lub skorzystanie ze środków z funduszy unijnych. Ciekawa opcja to również leasing sprzętu fitness.

Musisz jednak pamiętać, że nadal pozostaje koszt wynajmu lokalu, zatrud­nie­nia i wyszko­le­nia per­so­nelu, jak również wydatków związanych z codziennym funkcjonowaniem siłowni.

Artykuł sponsorowany.

Powiązane artykuły

Płatność subskrypcyjna – jak zwiększyć lojalność klientów?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego coraz więcej marek oferuje subskrypcje, a klienci chętnie z...

Kluczowe kryteria przy wyborze producenta form wtryskowych

Przy wyborze odpowiedniego producenta form wtryskowych, kluczowe jest zrozumienie, jakie kryteria powinny być brane...

Dlaczego SEO lepiej zlecić profesjonalistom?

Optymalizacja stron internetowych stała się jednym z kluczowych elementów skutecznej strategii marketingowej w...