Strona głównaBiznesFirmowa flota samochodowa - jak efektywnie nią zarządzać?

Firmowa flota samochodowa – jak efektywnie nią zarządzać?

Opublikowano

Najnowsze artykuły

Kim jest klient instytucjonalny i co go wyróżnia?

Klient instytucjonalny to podmiot gospodarczy, który na rynku finansowym odgrywa rolę kluczowego gracza ze...

Czym jest segmentacja klientów i jak ją poprawnie przeprowadzić?

Segmentacja klientów to kluczowa strategia, która pozwala firmom precyzyjnie kierować swoje działania marketingowe. Dzięki...

Posiadanie firmowej floty samochodowej nie musi być w dzisiejszych czasach wyzwaniem! Wystarczy wiedzieć, jak umiejętnie nią zarządzać, aby jej obecność wiązała się dla przedsiębiorstwa z samymi korzyściami. Odpowiednia opieka nad firmowymi samochodami to klucz do sprawnego i efektywnego jego funkcjonowania oraz redukcji kosztów. Poniżej przedstawiamy kluczowe warunki, które należy spełnić, aby wznieść zarządzanie firmową flotą samochodową na nowy, wyższy poziom!

Po pierwsze, pojazdy dostosowane do bieżących i przyszłych potrzeb przedsiębiorstwa

Kluczem do satysfakcji z posiadania floty samochodowej w firmie oraz czerpania z niej wymiernych korzyści jest właściwy dobór pojazdów. Powinny one realizować wszystkie wyzwania, jakie firma stawia przed sobą w codziennej pracy. W zależności od profilu działalności, auta mogą dostarczać towary do klientów, umożliwiać realizację usług poza siedzibą przedsiębiorstwa, a także wspierać budowanie profesjonalnego wizerunku firmy na zewnątrz.

Firmową flotę samochodową należy tworzyć z uwzględnieniem zadań, do jakich mają być wykorzystywane poszczególne pojazdy. Flota powinna być dostosowana nie tylko do bieżących potrzeb firmy, lecz także uwzględniać kierunek jej rozwoju w przyszłości. Jest to o tyle istotne, że wybrane pojazdy z zasady mają pracować w interesie firmy przez co najmniej kilka lat.

Po drugie, charakterystyka samochodów firmowych. Jakie warunki powinny spełniać?

Firmowa flota samochodowa musi spełniać trzy podstawowe warunki – umożliwiać firmie realizację założonych celów, być ekonomiczna w użytkowaniu oraz godnie reprezentować jej interesy na zewnątrz. Poszukując pojazdów, które wejdą w jej skład, należy więc zwracać uwagę m. in. na markę, poziom spalania, awaryjność, cenę, a także na komfort jazdy i aspekty wizualne. 

Firmy, które zajmują się głównie dostarczaniem towarów do klientów, muszą koniecznie sprawdzić, czy wybrane przez nie auta dostawcze posiadają odpowiednią przestrzeń ładunkową, są bezawaryjne oraz charakteryzują się poziomem spalania na niskim poziomie. 

Pojazdy osobowe dla przedstawicieli handlowych powinny być natomiast reprezentacyjne, ekonomiczne w codziennym użytkowaniu, a także posiadać pojemne bagażniki. W przypadku samochodów dla klasy managerskiej, warto pójść o krok dalej i zainwestować w pojazdy z segmentu premium, które będą najlepiej budowały profesjonalny wizerunek firmy. 

Komu powierzyć zarządzanie flotą samochodową?

Stworzona w oparciu o te zasady flota samochodowa wymaga jeszcze osoby, która będzie się nią na co dzień zajmowała. Wiele firm popełnia na tym etapie podstawowy błąd i zleca zarządzanie samochodami w firmie jednemu z pracowników administracji. Nie jest to dobre rozwiązanie z jednego, kluczowego powodu. Zarządzanie firmowymi pojazdami jest odpowiedzialnym, czasochłonnym oraz wymagającym sporego doświadczenia zadaniem. 

Każdy, nawet najmniejszy błąd na tym polu wiąże się z wysokimi kosztami, co z biegiem czasu może zacząć negatywnie wpływać na płynność finansową przedsiębiorstwa. Zarządzanie flotą samochodową powinno być więc realizowane przez osobę posiadającą ku temu odpowiednie kompetencje, doświadczenie oraz specjalistyczne know-how. Taką osobą jest profesjonalny manager floty samochodowej, z którym współpracę można nawiązać w ramach wynajmu długoterminowego.

Więcej porad pod adresem: https://latweauto.pl/4-czym-jest-flota-samochodowa-jakie-sa-jej-rodzaje-i-przeznaczenie

Wynajem długoterminowy w kontekście zarządzania flotą samochodową

Firmy, które chcą od podstaw zbudować w pełni dostosowaną do ich potrzeb flotę, a przy okazji zapewnić sobie także profesjonalne zarzadzanie nią, mogą skorzystać z usługi wynajmu długoterminowego. W jej ramach można wypożyczyć nowe auta osobowe, dostawcze i klasy premium na czas od 1 roku do 2-3 lat i w oparciu o nie stworzyć własną, w pełni dostosowaną do potrzeb biznesowych flotę firmową. 

Auto w abonamencie to rozwiązanie bardzo opłacalne także pod względem kosztów. Wiąże się bowiem ze stałą, miesięczną opłatą abonamentową, która zawiera wszystkie najbardziej istotne koszty związane z utrzymaniem floty samochodowej, w tym m. in. ubezpieczenie pojazdów, assistance, naprawy, przeglądy techniczne, wymianę opon i inne. To jednak jeszcze nie wszystko! W pakiecie klient otrzymuje bowiem profesjonalne wsparcie wypożyczalni w doborze odpowiednich pojazdów, a także zarządzanie flotą samochodową realizowane przez jej pracowników. 

Jakby tego było mało, wynajem długoterminowy pozwala także na rozbudowę floty o dodatkowe pojazdy. W jego ramach firma może dobrać dodatkowe auta dostawcze i osobowe w okresie wzmożonej pracy. Po wygaśnięciu umowy, może natomiast zawrzeć kolejną, dobierając w jej ramach zupełnie nową flotę, dopasowaną do aktualnych potrzeb, które z biegiem czasu z pewnością ulegną zmianie.

Partner artykułu:

Powiązane artykuły

Kim jest klient instytucjonalny i co go wyróżnia?

Klient instytucjonalny to podmiot gospodarczy, który na rynku finansowym odgrywa rolę kluczowego gracza ze...

Czym jest segmentacja klientów i jak ją poprawnie przeprowadzić?

Segmentacja klientów to kluczowa strategia, która pozwala firmom precyzyjnie kierować swoje działania marketingowe. Dzięki...

Co to jest marża? Poradnik dla przedsiębiorców

Każdy przedsiębiorca powinien zwracać uwagę na wskaźniki, które określają, czy jego firma przynosi zadowalające...