Programy do prowadzenia firm znacznie ułatwiają życie przedsiębiorcom. Narzędzia powinny być nie tylko przydatne, lecz także łatwe w obsłudze. Pamiętaj, żeby dostosować je do wielkości działalności i branży. W ten sposób zautomatyzujesz wiele procesów biznesowych, a zaoszczędzony czas możesz przeznaczyć na wykonywanie innych obowiązków. Sprawdź, czym kierować się przy wyborze oprogramowania!
Programy do prowadzenia firm – co warto wiedzieć na początek?
Założenie jednoosobowej działalności gospodarczej nie wymaga wniesienia kapitału zakładowego. Przedsiębiorca może prowadzić uproszczoną księgowość, z drugiej strony odpowiada całym swoim majątkiem za wszystkie zobowiązania firmy. Wystarczy jedna wizyta, aby założyć działalność. Można to też zrobić przez Internet. Zastanawiasz się, jak ułatwić sobie prowadzenie działalności? Wybierz program do prowadzenia małej firmy. Dobrym przykładem jest system ERP, który wspiera zarządzanie biznesem. Można go wykorzystać do fakturowania, archiwizacji danych, księgowości i planowania produkcji.
Jak wybrać program do wystawiania faktur? Sprawdź, czy możesz z niego korzystać z poziomu przeglądarki internetowej, w ten sposób zyskujesz wygodny dostęp do dokumentów. Nie musisz nawet pobierać narzędzia na komputer, telefon, czy tablet. Nowoczesne programy pozwalają pobrać dane klientów z bazy GUS. Wystarczy wpisać NIP lub KRS firmy.
Jaki program do prowadzenia firmy jednoosobowej pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze? Wśród nich znajduje się CRM, który ułatwia zarządzanie relacjami z klientami. System powinien być zoptymalizowany pod kątem UX. Zwróć również uwagę, w jakich godzinach dostępna jest pomoc techniczna. Sprawdź też plany cenowe, dzięki czemu zyskujesz pewność, że narzędzie nie zrujnuje Twojego budżetu.
Program do prowadzenia księgowości w małej firmie
Jeśli nie chcesz korzystać z usług biura rachunkowego, potrzebujesz programu do prowadzenia księgowości jednoosobowej firmy. Zastanawiasz się, jak dobrać narzędzie do swoich potrzeb? Zanim podejmiesz ostateczną decyzję, sprawdź, czy program umożliwia:
- szybkie płatności online,
- wystawianie faktur i rachunków,
- windykację faktur,
- generowanie raportów finansowych,
- wysyłkę plików JPK i deklaracji (VAT, ZUS i PIT),
- obliczanie podatków i składek ZUS.
Zwróć uwagę, czy możesz liczyć na wsparcie techniczne w nietypowych godzinach. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, sprawdź, czy da się go zintegrować z programem do księgowości. W wielu przypadkach możesz skorzystać z wersji próbnej, dzięki czemu sprawdzisz, czy narzędzie spełnia Twoje oczekiwania.
Jaki program do księgowości sprawdzi się w małej firmie? Sprawdź, jaki jest koszt abonamentu. Jeśli zdecydujesz się na roczną subskrypcję, możesz liczyć na atrakcyjny rabat. Niektóre programy oferują aplikację mobilną. Dzięki temu możesz zarządzać firmą w dowolnym miejscu i czasie, wystarczy, że będziesz miał dostęp do Internetu. Dobry program do prowadzenia księgowości w małej firmie jest często aktualizowany, w ten sposób producent oprogramowania dba o bezpieczeństwo.
Sprawdź też: Jakie są koszty prowadzenia działalności gospodarczej?
E-mail marketing
Zastanawiasz się, jak informować klientów o nowościach, promocjach, czy wyprzedażach? Możesz do nich wysłać newsletter. Aby zachęcić odbiorców do skorzystania z oferty, przygotuj atrakcyjny rabat. Jak budować relacje z klientami? Pamiętaj, żeby regularnie wysyłać do nich newsletter. Zamieszczaj w nich ciekawe treści i grafiki, dzięki czemu przyciągniesz uwagę subskrybentów.
Które programy do e-mail marketingu warto rozważyć? Wielu przedsiębiorców wybiera GetResponse, pozwalające wysyłać newslettery, wiadomości wideo i wiadomości follow-up. Narzędzie umożliwia kierowanie do subskrybentów targetowanych ofert. Użytkownicy mogą również tworzyć nielimitowane landing pages (strony docelowe), zarządzać reklamami na Instagramie i Facebooku, czy prowadzić webinary. Okres próbny trwa 30 dni. W tym czasie wypróbujesz wiele funkcji, przy czym lista mailingowa może liczyć do 1000 subskrybentów.
Freshmail umożliwia wysyłanie wiadomości e-mail, a także przeprowadzanie webinarów i zarządzanie wysyłkami SMS. Narzędzie ma intuicyjny interfejs, co docenią początkujący użytkownicy. Warto zintegrować narzędzie z Google Analytics, dzięki czemu możemy monitorować skuteczność kampanii. Można skorzystać z darmowego okresu próbnego, trwającego 14 dni.
MailChimp to kolejne sprawdzone narzędzie e-mailingowe. Program jest intuicyjny i łatwy w obsłudze. Przede wszystkim wykorzystuje się go wysyłania newsletterów, ale też pozwala stworzyć landing page i formularze rejestracyjne. Dodatkowo Mailchimp umożliwia uruchomienie reklam, które dopełnią kampanię mailingową. To doskonały wybór dla początkujących przedsiębiorców, którzy nie potrzebują skomplikowanych funkcji.
Jeśli jednak szukamy rozbudowanego narzędzia, zwróćmy uwagę na SalesManago. Narzędzie zostało wyposażone w testy, kreatory, sekcje konfiguracyjne i statystyczne. Za pomocą platformy możesz:
- ustawiać pop-upy,
- prowadzić webinary,
- tworzyć lejki sprzedażowe i landing page,
- analizować stronę, klientów, usługi i produkty.
Blogging
Jeśli dysponujesz ograniczonym budżetem, zwróć uwagę na darmowe platformy blogowe. Do najpopularniejszych rozwiązań należy Blogger.com, WordPress.com i Tumblr. Jeśli chcesz zarabiać na blogu, zdecyduj się na WordPress.org. Chociaż działa on na bezpłatnej licencji, należy zapłacić za hosting i domenę.
Przygotowanie merytorycznych artykułów wymaga solidnego researchu. Aby ułatwić sobie zadanie, możesz skorzystać z Feedly i Pocket. Z kolei do obróbki graficznej przydaje się Canva i Snapseed. Jak szybko zaplanować posty w mediach społecznościowych? Z pomocą przychodzi Planoly, Hootsuite lub Later.
Zastanawiasz się, gdzie zapisać pomysły na artykuły? Postaw na Evernote, który można łatwo zsynchronizować na wszystkich urządzeniach. Dzięki temu zyskujesz wygodny dostęp do notatek. Aby blog znalazł się wysoko w wynikach wyszukiwania, zadbaj o to, żeby w postach znalazły się słowa kluczowe. Ubersuggest nie tylko wyświetla propozycje dla fraz z długiego ogona, lecz także obliczy trudność słów kluczowych.
Analiza
Aby podejmować świadome decyzje biznesowe, warto korzystać z narzędzi do analizy danych. Profesjonalne programy prezentują dane za pomocą tabel, wykresów i diagramów. Dzięki temu możemy łatwiej je zinterpretować i wyciągnąć wnioski. Wśród najpopularniejszych programów BI (Business Intelligence) wymienia się:
- QlikView – z powodzeniem zastępuje tradycyjną hurtownię danych. Narzędzie pozwala analizować trendy, tworzyć i analizować raporty, czy kontrolować kluczowe wskaźniki wydajności (KPI).
- Qlik Sense – można go potraktować jako podstawowe narzędzie do analizy, ale też świetnie dopełni QlikView. Raporty ładują się błyskawicznie. Można je przeglądać na komputerze, smartfonie, czy tablecie. Oferuje wygodną funkcję “przeciągnij i upuść” (drag & drop).
- Microsoft Business Intelligence – można go używać samodzielnie lub rozszerzyć o PowerBi, SharePoint Server, czy Excel. Narzędzie pozwala na przeprowadzenie analizy predykcyjnej. Producent oferuje serwer bazy danych, na którym możemy stworzyć hurtownię danych.
Program do prowadzenia firmy – czy warto?
Asana jest jednym z przydatnych programów do prowadzenia firmy. Narzędzie pozwala przypisywać zadania do poszczególnych członków zespołu, a także ustalać terminy wykonania i priorytety. Oprócz tego umożliwia ona wizualizację postępów na osi czasu, automatyzację rutynowych zadań i określenie etapów pracy na tablicach. Aby czerpać maksymalne korzyści z Asany, zintegruj ją z Trello, Google Drive, Todoist, Microsoft Teams, czy Slackiem. Zwróć też uwagę na Trello, które ułatwia przypisywanie zadań, monitorowanie postępów, pilnowanie postępów i zarządzanie projektami.
Prowadzenie działalności stanowi nie lada wyzwanie, dlatego warto korzystać z programów dla firm. Wśród nich znalazł się Google Workspace. Pakiet biurowy pozwala tworzyć treści, prezentacje, formularze i arkusze kalkulacyjne. Wszystkie pliki są przechowywane na Dysku Google, dzięki czemu mamy do nich dostęp z poziomu komputera, tableta, czy smartfona. Wystarczy, że zalogujemy się na konto Google.
Jaki program do prowadzenia firmy – podsumowanie
Aby ułatwić sobie prowadzenie firmy, warto korzystać z odpowiednich narzędzi. W zależności od potrzeb możemy wybrać programy do zarządzania projektami, księgowości, wystawiania faktur, czy tworzenia kampanii marketingowych. Jeśli chcesz usprawnić komunikację w zespole, zwróć uwagę na następujące rozwiązania:
- Slack,
- TimeCamp Planner,
- Chanty,
- Discord,
- Chatwork,
- Microsoft Teams.
Resztę programów dla firm dopasuj do swoich potrzeb. Nowe technologie nie tylko ułatwiają prowadzenie i rozwój działalności, lecz także przyczyniają się do pomnażania zysków.